T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülkemizdeki anne ve bebek ölümlerini azaltmak için alınan tüm tedbirlere rağmen kimi zaman doğum eylemi yaklaşmış ya da başlamış olan annelerimizin, ilgili sağlık kurum ve kuruluşlarına ulaşması mümkün olmamaktadır. Yürütülen ana ve çocuk sağlığı hizmetleri, rutin sağlık hizmetlerinin yanında özel programlarla desteklenmekte ve ulusal sağlık politikalarının en önemli ayaklarından birini oluşturmaktadır. Tüm çabalara rağmen, sonradan değerlendirildiğinde alınabilecek basit tedbirlerle önlenebilir olan birçok risk günümüzde halen büyük sorunlar olarak karşımıza çıkabilmektedir.
Anne ve bebek ölümlerini azaltmak için gebelerin doğumlarını hastanede gerçekleştirmeleri ve mutlaka bir sağlık personeli yardımı almaları büyük önem arz etmektedir. Bu doğum eyleminin gerçekleştirilebileceği hastaneden uzak bir yerleşim merkezinde oturan gebelerin, ilgili hastaneye ulaştırılarak doğum eyleminin bu kurumda gerçekleştirmesi, bu gebelere sağlık personeli tarafından ulaşılarak gerekli sağlık ve sosyal desteğin verilmesi, özellikle elverişsiz hava ve yol şartları, maddi imkan yetersizliği ve sosyal endikasyon vb. nedenlerle annelerin sağlıklarını tehdit edebilecek olan koşullara karşı gerekli önlemlerin alınması ve doğum tarihleri yaklaşmış gebelerin doğumu yapabilecekleri uygun yerleşim merkezlerine nakledilerek güvenli ortamda doğumlarının gerçekleştirmeleri için tüm İl Sağlık Müdürlükleri kendi yerel şartları doğrultusunda misafir anne projesini gerekli tedbirleri alarak hayata geçirmiştir.
Bakanlığımız Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 16/04/2008 tarih ve 12245 sayılı (2008/29) genelge kapsamında Müdürlüğümüz Ana Çocuk sağlığı ve Aile Planlaması Şube Müdürlüğü olarak, ulaşım ve hava şartları, maddi imkan yetersizlikleri, sosyal endikasyon vb. nedenlerle gebelerin, muhtemel doğum tarihleri yaklaştığında daha elverişli yerleşim merkezlerine nakledilmeleri ve buralarda konaklamalarının sağlanması ile ilgili bir eylem planı hazırlamıştır.
1) Her ne sebeple olursa olsun (Kar yağışı, yolların kapanması, ücra ve ulaşılmayan bölgede olması vb.)gebelerin tespitinden kaçınılmadan il genelindeki tüm gebeler tek tek tespit edilmektedir.
2)Risk haritası oluşturularak ulaşımın belirli bir süre kesilmesi ihtimali olan yerleşim merkezleri belirlenerek çalışmalar sırasında diğer kamu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılmaktadır.
3)Risk haritası çalışmasında ulaşım problemi yaşaması muhtemel olarak belirlenen yerleşim birimlerinde belirlenen tüm gebeler muhtemel doğum tarihlerine göre sıralanarak gerekli tıbbi bilgileriyle kayıt altına alınmaktadır.
4)Kayıt altına alınan gebelerin, gebeliklerinin son izleminde doğumun nerede yapılacağı planı gebe ve yakınlarıyla yapılmaktadır. Daveti kabul etmesi için gerekli bilgiler verilmekte, kabul etmeyenlerden ise konuyu ve riskleri anlayıp kabul ettiğine dair kendisi ve eşinden imzalı belge alınmaktadır.
5)İl genelinde tüm kamu kurum ve kuruluşlarla koordinasyon içinde olunarak, Yerleşim merkezlerine davet edilen gebeler bu merkezlerdeki hastanelere veya kamu misafirhanelerine, otellere yerleştirilerek konaklama ve yemek giderleri sağlanmaktadır.
Bu kapsamda Sağlık Müdürlüğümüz, söz konusu gebelerin evlerinden alınarak, hastaneye nakledilmeleri ve doğum sonrası annenin ve bebeğinin evlerine ulaştırılmaları için nakil aracı tahsis etmiştir.
Müdürlüğümüz Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Şube Müdürlüğü tarafından Misafir Anne Projesi kapsamında, 2008(Ekim ayı itibari ile)-2010 yılı(Ocak-Şubat), Hastane Ortamı Dışında Doğum Yapma Riski Taşıyan Gebe Tespitleri yapılmıştır. Bu tespitlerden daveti kabul eden 60 gebenin konaklaması sağlanarak doğumları hastanede gerçekleştirilmiştir.